Dacia devine masina INTELIGENTA!

0
1705

Cea de-a doua generaţie a SUV-ului Dacia Duster promite o adevărată revoluţie la Mioveni. Dacă în urmă cu aproape opt ani Duster venea în premieră cu scaune încălzite şi tapiţerie din piele, însă cu un interior foarte asemănător cu cel de la Logan şi Sandero, acum însă, noul Duster vine cu un interior complet nou.

Noul Duster a fost prezentat pe 30 august la exterior, acolo unde nu sunt foarte multe modificari. Dacia a pastrat ce era mai bun insa pentru Salonul de la Frankfurt, acolo unde a dezvaluit un interior mult imbunatatit. Pe langa martialele de calitate, cel mai ieftin SUV din Europa are acum si functii inteligente care sa ii ajute pe soferi.

Dacia are de acum sistem de camere all around (360 de grade) – utile atat in offroad si mai ales la parcare. Directia e noua si ajuta la manevrarea facila a masinii.

Duster are si hill descent control si hill assist control – functie care tine masina in rampa / panta si te ajuta la pornirea din rampa.
Consola centrala a fost redesenata, scaunele sunt nou-noute, volanul e reglabil pe inaltime si adancime, iar de azi, noul Duster are avertizare la masinile din unghiul mort, senzori pentru aprinderea farurilor si climatizare.

Noutatea prezentată la Frankfurt este, însă, interiorul noului Duster, complet schimbat, cu un aspect care face uitat interiorul mai spartan al primei generaţii. Exemplarele prezentate la salon sunt toate echipate cu navigaţie de 7 inci, aer climatronic, scaune sport, astfel că senzaţia de confort în noul Duster este una reală. Jean Cristophe Kruger nu a oferit detalii despre motoarele pe care le va avea noul Duster, însă compania a publicat imediat lista. Este vorba despre acelelaşi motoare, de pe generaţia anterioară, pe benzină SCe 115 (în versiunea 4X2) şi TCe 125 (în versiunile 4X2 şi 4X4) asociate cu o cutie de viteze manuală.

În ceea ce priveşte oferta Diesel, modelul propune blocul dCi 90 CP în versiunea 4X2 şi dCi 110 CP în versiunile 4X2 şi 4X4, combinate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110 CP (în cazul versiunii 4X2) poate fi echipat cu cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC. Nu au fost anunţate preţurile, dar reprezentanţii companiei au spus că vor fi menţinute aceleaşi tarife pentru versiunile de intrare. Potrivit informaiţiilor neoficiale, doar versiunile de top, cele echipate cu tehnogii noi, vor avea preţuri mai mari.

Printre premiere se numără accesul keyless-go, având o cheie tip cartelă similară cu cea de pe modelele Renault, care permite pornirea motorului din buton. Lista echipamentelor este completată de climatizarea automată cu butoane speciale care includ un display pe acestea. Dacă în prima fază Duster va veni cu sistemul multimedia regăsit momentan şi pe Logan şi Sandero, de anul viitor va veni cu o nouă tabletă care ar putea veni inclusiv cu Android Auto şi Apple Car Play – informaţie aflată încă la nivel de zvon.

„La vechiul Duster puteai vedea şi mirosi compromisurile. Acum nu. Noul Duster este o maşină modernă, actuală, fără compromisuri. În plus, vom păstra clienţii”, explică Laurens Van Den Acker, directorul de design al Grupului Renault.

Noul Duster nu va avea o versiune cu şapte locuri aşa cum s-a zvonit prin simplul motiv că şasiul şi caroseria nu sunt proiectate pentru o astfel de versiune.

„Da, am luat în calcul un Duster cu 7 locuri, mai mare.
A fost o propunere şi am făcut mai multe variaţii pe platformă, dar ne-am uitat la ce buget avem disponibil şi cât de mult putem extinde platforma, ce putem face şi ce nu putem face, când vom putea înlocui alte maşini pe care le avem în gamă.

De obicei vrem să scoatem tot ce putem dintr-un model, dar trebuie să luăm în calcul şi gama. Acum încet-încet extindem gama în funcţie de piaţă. Care model nu se vinde, încercăm să inovăm iar pe cele care au succes, le tratăm cât mai frumos.

Ce trebuie să facem cu Duster şi ce nu, ce trebuie să facem cu alte modele. Ne uităm şi la familie şi la model. Noi dorimsă extindem gama Dacia, iar maşinile care nu au succes încercăm să le inovăm, iar care au, le tratăm cu respect”, a subliniat Laurens Van Den Acker.

Duster are si hill descent control si hill assist control – functie care tine masina in rampa / panta si te ajuta la pornirea din rampa.
Consola centrala a fost redesenata, scaunele sunt nou-noute, volanul e reglabil pe inaltime si adancime, iar de azi, noul Duster are avertizare la masinile din unghiul mort, senzori pentru aprinderea farurilor si climatizare,pretul va ramane acelasi.

LĂSAȚI UN MESAJ